Linkek a témában:
Egy Ikarus, ami nem létezhet
Ikarus 55 - 1972 - Lehet, hogy vannak azóta jobb buszok, de szebbet soha nem készítettek. Magyarország egyik legaprólékosabban restaurált, mellesleg magánkézben lévő faros Ikarusa bármilyen Jaguarnál izgalmasabb veteránautó. Tartsanak velünk a fedélzeten!
Mátyásföld kincsei: Ikarus 55 és 66
A legvadabb Rákosi korszakban, amikor az egész ország lakossága rettegett az ÁVH-tól, az Ikarusban gondoltak egy merészet, és titokban kezdtek el autóbuszt tervezni. Szerencsére a tervezőgárda és a busz is túlélte a merész akciót.
A Faros és gazdája
A Lanta műhelyében hamarosan elkészül az Ikarus 55. Videónkon a tulajdonos Simon Pali bácsi mesél a felújításról és a legendás járműről.
Krepsz Zoltán: Ikarus 55
Viharos körülmények elõzték meg a farmotoros Ikarus létrejöttét, de a termelés beindítása után csakhamar a gyár jelképe lett a különleges autóbusz...
Nosztalgia-emlékmenet és kirándulás a farossal
Magyarország egyetlen működőképes Ikarus 66-os “faros” autóbuszával bejártukBudapestet. Remek hangulatú kirándulásunkon évfordulókat ünnepeltünk és nemutolsósorban igyekeztünk felhívni a figyelmet a nosztalgiamenetek fontosságára.Képes beszámoló, leírás a buszról és a térség nosztalgiaüzemeiről.
A nap képe: Ikarus 66 (Bakonyalji retro)
Ez a jármű gyakorta megfordul a Bakonyalján. Utoljára 2008-ban, az 5. Jubileumi Nosztalgia Autós-Motoros túrán és találkozón láttam, és utaztam is rajta. Hiába voltak ott vérbeli oldtimerek, a legnagyobb érdeklődés az Ikarus 66-ost kísérte...
Meghatározás
Az Ikarus.lap.hu a világhírű Ikarus autóbuszokat mutatja be, különös figyelemmel a kis szériában és prototípusként 1-1 példányban elkészített járművekre is. A buszokat az Ikarus Karosszéria és Járműgyár (a későbbi Ikarusbus Rt.) és az Ikarus Egyedi Autóbuszgyár gyártotta. Jelenleg Ikarus ARC néven fejlesztik a legmodernebb buszokat.